Velkommen
til Viden om Mad

Her kan du finde svar på spørgsmål om vore fødevarer.

Du kan slå op i Leksikon eller stille spørgsmål til andre af Voms læsere.

Søg i debat

Søg i leksikon

Målsætning
Viden om mad - Vom - er stedet, hvor du kan få den bedste og mest troværdige information om mad. Vi vil sikre, at vores egne kilder altid er i orden og til at stole på. Når det drejer sig om fødevarer, er der kun sjældent et enkelt endegyldigt svar. Derfor lægger vi også vægt på, at sagerne bliver set fra flere sider, vendt og drejet i en debat mellem eksperter og forbrugere. Vi vil gerne kunne give dig svar på alle spørgsmål om mad, uanset om det handler om smag, sundhed, sikkerhed eller andet, der vedrører din mad.

Debat om: Hvorfor hedder det egentlig hamburgerryg

Hej alle jeg har forsøgt (desværre forgæves) at finde forklaringen til hvorfor det på dansk hedder "hamburgerryg"? Ved du det - eller kan henvise til anden kilde? Jeg formoder at det er enten fra engelsk "ham" eller fra Hamborg?

thyge 2006-09-13 22:56:43

Det hedder en hamburgerryg på grund af skinke på engelsk og ikke noget med byen. Det er ligesom hamburgere ikke har noget med byen at gøre.

Ikke Sebastian 2016-11-03 10:09:19

Jeg har købt en masse kaktusfigener, som jeg blot halverer og spiser, men er der nogen/nogle herinde, der har gode idéer til anden anvendelse af disse lækkerier? Desserter kan jeg -vistnok - er mere interesseret i "det salte køkken"/forretter/ingrediens i hovedretter?

kaktusfigen(er:) 2016-11-03 13:59:32

Det kommer fra Hamburg derfor hedder det hamburgerryg

jakob diedrich 2019-04-04 10:18:26

Fuck alle jeg har ret. Hamburgerryg kommer fra Hamburg derfor hedder det Hamburgerryg

Hamburgerryg eksperten 2019-04-04 10:19:47

Jakob Diedrich tager fucking fejl

PROFFESOR I SKINKE PÅ AARHUS UNIVERSITET 2019-04-04 10:20:02

Og på den femte dag sagde jeg “hamburgerryg kommer fra Hamburg”

Gud 2019-04-04 10:22:46

Navn:
Cookiesinformation