Velkommen
til Viden om Mad

Her kan du finde svar på spørgsmål om vore fødevarer.

Du kan slå op i Leksikon eller stille spørgsmål til andre af Voms læsere.

Søg i debat

Søg i leksikon

Målsætning
Viden om mad - Vom - er stedet, hvor du kan få den bedste og mest troværdige information om mad. Vi vil sikre, at vores egne kilder altid er i orden og til at stole på. Når det drejer sig om fødevarer, er der kun sjældent et enkelt endegyldigt svar. Derfor lægger vi også vægt på, at sagerne bliver set fra flere sider, vendt og drejet i en debat mellem eksperter og forbrugere. Vi vil gerne kunne give dig svar på alle spørgsmål om mad, uanset om det handler om smag, sundhed, sikkerhed eller andet, der vedrører din mad.

Debat om: Norsk Fars

Er der nogen som kan fortælle mig hvad "Norsk Fars" egentlig er og hvordan den adskiller sig fra andre typer fiskefars ? Hvordan tilberedes og serveres den i Norge ?

Lasse 2007-02-15 09:13:58

det er da bare et firma navn !

pi 2007-02-15 15:47:55

Norsk Fars var en række forretninger som solgte fisk og vildt. Norsk fiskefars, til fiskefrikedeller, kunne købes i disse forretninger. Farsen var vildt berømt og dellen smagte fantastisk. Desværre gik denne kæde ned i firserne. Smagen, dem der husker, må man drømme om.. Den kommer aldrig tilbage. I dag kan der købes Norsk Fiskefars på ruller, men de er ikke særligt gode. Ikke som i gamle dage.. snøft.

Michael S. Pedersen 2007-03-14 18:01:29

Norsk Fars var en række forretninger som solgte fisk og vildt. Norsk fiskefars, til fiskefrikedeller, kunne købes i disse forretninger. Farsen var vildt berømt og dellen smagte fantastisk. Desværre gik denne kæde ned i firserne. Smagen, dem der husker, må man drømme om.. Den kommer aldrig tilbage. I dag kan der købes Norsk Fiskefars på ruller, men de er ikke særligt gode. Ikke som i gamle dage.. snøft.

Michael S. Pedersen 2007-03-14 18:03:46

Norsk fars var navnet på butikke, men deres fiskafars til fiskefrikadeller både mælkeudgaven og flødeudgaven kan ikke fås mere da alle deres butikker er lukket, der findes en butik på halmtorvet som udbreder sig med at have rettighederne til opskrifterne, jeg har prøvet deres fars men den kan man ligeså godt købe den i Føtex, vi må prøve os frem og den der først finder frem til en acceptabel smag , lad os andre vide det med det samme

Benny Olsen 2010-04-16 08:59:34

Norsk Fars kan stadig købes. Nu dog hos Slagteren på Lyngby Hovedgade. De overtog at sælge Norsk Fiskefars (den med fløde) da den lille Norsk Fars forretning på Lygby Hovedgavde lukkede!

Lise Mitchell 2010-08-25 15:26:19

Har prøvet mange slags fiskefars som man nu kan købe i de forskellige forretninger, men desværre det er umuligt at få fars der bare nærmer sig med den gode norske fiskefars.Var engang min livret.

Eva M. Andersen 2013-10-07 16:50:20

Man kan købe den lækre fars hos Superbedst i Domus Vista Huset på Frederiksberg, den med fløde, de er skønne.

Winnie Olsen 2013-11-09 08:42:30

Hvor kan man købe norsk fars på ruller?

steen hansen 2014-12-10 10:23:49

Jeg køber norsk fars i Lyngby hos slagtergården, mine forældre siger at det er den rigtige . Jeg køber som regel mellem 3 og 5 kg, det smager bare så fantastisk.

Marian olsen 2017-05-23 09:50:56

Navn:
Cookiesinformation