Velkommen
til Viden om Mad

Her kan du finde svar på spørgsmål om vore fødevarer.

Du kan slå op i Leksikon eller stille spørgsmål til andre af Voms læsere.

Søg i debat

Søg i leksikon

Målsætning
Viden om mad - Vom - er stedet, hvor du kan få den bedste og mest troværdige information om mad. Vi vil sikre, at vores egne kilder altid er i orden og til at stole på. Når det drejer sig om fødevarer, er der kun sjældent et enkelt endegyldigt svar. Derfor lægger vi også vægt på, at sagerne bliver set fra flere sider, vendt og drejet i en debat mellem eksperter og forbrugere. Vi vil gerne kunne give dig svar på alle spørgsmål om mad, uanset om det handler om smag, sundhed, sikkerhed eller andet, der vedrører din mad.

Debat om: Kvæde - til hvad

Hej Jeg har købt en kvæde-frugt, men jeg aner ikke, hvad jeg skal bruge den til... Findes der ikke lækre (frugt)salater eller madretter den kan bruges i? Kan man spise den rå? Jeg har allerede kigget på kvædesaft og marmelade mm., men hvad med noget hvor man faktisk spiser den som den frugt den er?

Marie 2006-11-12 19:54:43

I min botanikbog står der at kvæde spise rå "i de varme lande". Men jeg synes ikke selv, at det er en god oplevelse. I min 20 år gamle udgave af Suhrs kogebog står, at den ikke spises rå, men kan bruges til kvædebrød, gelé og marmelade. Men fortvivl ikke. Kvæde hedder i følge min ordbog quince på engelsk. Jeg fandt disse engelsk-sprogede hjemmesider med kvæde-opskrifter. Jeg har ikke selv prøvet nogle af dem. www.foodlovers.co.nz/features/quince.php //fooddownunder.com/cgi-bin/search.cgi?q=quince www.historicfood.com/Quinces%20Recipe.htm www.elise.com/recipes/archives/004155quince.php

Nina 2006-11-13 14:12:37

Når kvæden skæres i både og kærnehus fjernes, smager den dejligt tilberedt langsomt i selskab med kød-okse-lam-fjerkræ og "arabiske" krydderier,+ løg, hvidløg m.m Jeg mener at Camilla Plum har nogle opskrifter i sine kogebøger. Kvæden giver en fin speciel frugtagtig smag, uden at være sød.

Helle 2006-11-13 23:35:33

22-11-2006 Har selv ledt efter kvædeopskrifter bl.a. på "gammel Juleslik" Prøv at taste Kvæde i søgefeltet her eller endnu bedre kvædebrød og du vil finde mange udmærkede opskrifter

Lars 2006-11-22 09:11:23

debt loan poor credit loans credit loans guaranteed approval credit loans guaranteed approval

Loans Online 2018-10-09 10:43:19

bad credit loans guaranteed approval credit loans guaranteed approval poor credit loans no credit loans

Paydayloan 2018-10-14 08:45:34

loan amount credit loans guaranteed approval poor credit loans loan origination

Online Loans 2018-10-18 07:26:08

Navn:
Cookiesinformation