|
Debat/spørgsmål om:
Hvidløgskur, kun hvert femte år
|
| Hej, min mand og jeg er nu i anden uge på vores hvidløgskur. Jeg kan mærke at mine fødder er ikke kolde længere og at jeg i det hele har det godt. Min mand kom også af med nogle småskavanker ( ond i ryggen, forkølelse ). Hvorfor er det egentlig så vigtig at man kun er på kuren hvert femte år ? Er den så hard ved kroppen ?
Gaby 2005-11-23 14:17:56
|
| er der ingen der kan svare ? nå, men jeg vil også gerne vide om der er visse sygdomme hvor det kan være direkte skadeligt at bruge hvidløgskuren ?? Er der nogen der overhoved har prøved kuren og med hvilket resultat eller erfaring ? Min mand har haft en blodprop for 3 år siden, har sine blodværdier fra september-måned og er på hvidlogskur nu, bagefter vil han gerne til lægen for at samligne resulteterne af blodværdierne, så det bliver spænnende om der er en forandring. Er der nogen af jer, som kan give lidt videre af deres erfaring, forbedringer, ulemper etc.????
Gaby 2005-11-29 17:48:46
|
| Forskellige hvidløgs-præparater er godkendt som naturlægemiddel til forebyggelse og behandling af lettere forhøjet indhold af kolesterol og triglycerider i blodet, i forbindelse med diæt, hvor anden medicinsk behandling ikke er påkrævet.
I nogle af produkt-ressumerne kan læses, at hvidløgs-præparaterne ikke bør indtages 1 uge før operation.
Man kan også læse, at de muligvis forstærker effekten af blodfortyndende medicin (antikoagulantia) og blodtryks sænkende medicin (antihypertensiva) samt at de muligvis kan virke hæmmende på proteasehæmmeres effekt i forbindelse med behandling af HIV-infektion.
Man kan f.eks. læse om naturlægemidlerne på www.vifab.dk
Nina 2005-11-29 20:59:23
|
| til Gaby,
du taler vidst om den tibetanske hvidløgskur.
Ja, den skulle absolut ikke gentages indenfor 5 år.
Hannah 2005-12-18 17:03:14
|
| har idag lavet en hvidløgskur med den angivne mængde hvidløg og spiritus.
Alt efter forskriften, indtil jeg ved en "tanketorsk" kom til at stikke en sølvske ned i massen og røre rundt, inden jeg hældte spiritussen på.
Er jeg nu nødt til at kassere det hele???
JRH 2005-12-19 23:22:12
|
| Jeg kan da fortælle at mine forældre har været på kuren for et år siden og de har meget glæde ved den at den tager den igen efter 5 år.
Min mor har ikke så store smerter i benene mere og sukkesygen er ikke så slem mere.
Min far der har dårligt hjerte har fået det bedre.
Susanne
Susanne Nielsen 2006-01-09 19:57:04
|
| er det noget med at man også kan tabe sig ved denne tibetanske hvidløgskur eller er det kun for øget velvære?
Rikke 2006-05-27 17:33:19
|
| er der nogen som ved hvorfor det er så vigtigt at den kur ikke må gentages før efter 5 år..Jeg tænker, alle siger"Det må man endelig ikke gøre" men igen skriver nogen sinde om hvoerfor og hvad der kan ske..
René 2006-07-31 09:14:25
|
| Man skal tage 350 gram presset hvidløg (med skal vil det være ca. 400 G). Presningen skal ske gennem træ, marmor eller plastic ifølge oprindelige opskrifter må det ikke komme i kontakt med metal.
Det puttes i et hermetisk lukket glas med ½ liter snaps og sættes i køleskabet i 20 dage.
Efter det filtreres det gennem en gaze-si og sættes igen tilbage i køleskabet i 2 dage.
Nu er midlet klar til brug som dråber puttet i vand eller mælk.
1 dag 1-2-3
2 dag 4-5-6
3 dag 7-8-9
4 dag 10-11-12
5 dag 13-14-15
6 dag 16-17-18
7 dag 18-17-16
8 dag 15-14-13
9 dag 12-11-10
10 dag 9-8-7
11 dag 6-5-4
12 dag 3-2-1
13 dag 15-25-25
14 dag 25-25-25
Ud for hver dag står der hvor mange dråber der skal indtages.
Det er indtagelse morgen/middag og aften.
Efter 14 dage fortsættes med 25 dråber 3gange dagligt indtil der ikke er mere tilbage.
Det siges at kuren ikke må gentages før om 5 år.
Kuren kan pga. de stærke svovlforbindelser bruges mod mange lidelser bl.a. ophobede affaldsstoffer, betændelsestilstande, hjerte- og kredsløbslidelser, stofskiftelidelser og meget mere
(jeg fandt heller ikke svaret på det med de 5 år)
Anne 2006-08-01 21:03:47
|
| Er det en kur, man kommer til at lugte af?. Udrensninge kure med hvidløg, kan få kroppe til nærmest at stinke
bodil 2006-08-17 22:27:39
|
| Ja, det vil jeg også gerne vide. Jeg har kuren stående i køleskabet, men jeg tør ikke rigtig gå i gang nu, da jeg skal til en masse sociale arrangementer i nærmeste fremtid.
Børge 2006-08-18 00:33:40
|
| Jeg har læst om kuren og synes at den lyder interessant. Men jeg har forgæves ledt efter en hvidløgspresser som ikke er af metal - men uden held indtil videre. Er der nogen der kan fortælle hvor man kan hitte sådan en???
Ulla 2006-08-28 10:17:20
|
| Hej igen-her er Hvidløgskuren - i kan gå ind på google og skriv hvidløgskuren - i kan læse mange indlæg hva' det hjelper for
aase-knudsen 2006-09-08 14:03:32
|
| Hej igen-her er Hvidløgskuren - i kan gå ind på google og skriv hvidløgskuren - i kan læse mange indlæg hva' det hjelper for
aase-knudsen 2006-09-08 14:08:09
|
| Svar til Ulla Hvis ikke du du ved det har rostiplast en hvidløgspresser af plastik
Finn 2006-10-02 14:29:10
|
| Jeg skal til at lave min omgang efter anbefaling fra min massør/kinesolog, pga. parasitter.
Jeg vil lige understrege at der, ifølge hende og mange andre hjemmesider, KUN skal 1/4 alkohol til mixturen.
signe 2006-10-04 16:16:15
|
| Og forresten er det helt fint blot at "smadre" hvidløgne - de skal bare ligge og trække.
Signe 2006-10-04 16:17:14
|
| Skræl hvidløgene med din tommelfingernegl, put hvidløgene i en pose og bank med en træ kødhammer eller en træ kagerulle, resultatet bliver bedre end hvis man bruger en morter i porcelæn.
lisbeth 2008-05-28 20:55:22
|
| kan man bruge kuren når man har lavt blodtryk? og hvad med graviditet?
kj. 2008-06-29 22:10:17
|
| Til kj.
Det er vel ikke så smart at tage kuren, hvis man er gravid, pga. alkoholen.
Emil 2008-06-30 14:16:10
|
| jeg har nu kuren stående i køleskabet. Den blir mere og mere grønlig. Skal den det
kirsten 2008-09-23 10:53:25
|
| Jeg lavede engang syltede hvidløg, og de blev blå. Der sker en kemisk reaktion når man behandler hvidløg på denne måde, og de kan få en meget stærk farve. Går ud fra at de også kan blive grønne.
Cecilie 2008-10-13 23:29:47
|
| Hjælper den på forhøjet blodtryk. Jeg vil helst undgå at skulle tage tabletter, det siger min læge at jeg skal, hvis ikke blodtrykket falder til sit normale leje snart.
Thomina 2008-10-16 19:50:45
|
| Det står der den gør. Det skader ihvertfald ikke at prøve.
Kirsten 2008-10-22 20:37:32
|
| Hvad er en gaze-si
Nor 2008-11-06 12:21:13
|
| Jeg tog kuren for 3 år siden. Jeg har altid været plaget af en ordenlig omgang forkøelse med efterfølgene hoste i lang periode. Siden jeg tog kuren har jeg ikke haft hoste og kun let forkøelse. Desværre tror jeg ikke at kuren virker mere da jeg lige har fået en omgang hoste/skråstreg forkøelse.
Tina Højsager 2008-11-09 17:07:00
|
| jeg vil gerne prøve hvidløgskuren, men er der ikke et alternativ til alkohol, da jeg ikke indtager alkohol... lagereddike måske?
Mina 2008-11-11 16:12:33
|
| Hvorfor ikke bare spise hvidløg som de er? Jeg spiser ca. 3-4 fed dagligt. Jeg skærer dem i aflange små pinde, som man nemt kan synke. Det er langt bedre og billigere end piller, kapsler og dråber.
Jeg lugter heller ikke af det - ved ikke hvorfor. Men hvis man lugter, så siges det at rå persille hjælper.
Hvis man fremstiller dråber som nævnt af 350 g hvidløg, svarer det til ca. 60 fed. Fordelt på 14 dage er det ikke mere end 3-4 fed dagligt. Så det kan vel ikke være farligt?
Casper U 2008-11-29 21:19:49
|
| Ville lige give min erfaring vedr. hvidløgskuren med. en veninde har oplevet at efter en måned med kuren forsvandt hendes psoreasis. Hun gjorde fejl at hun stoppede og efter ca. 2 måneder kom det igen. Så nu går hun igang igen og denne gang, gennemfører hun det. Jeg selv har lige været gennem kuren og jeg syntes ikke at jeg kan mærke nogen forandring, desværre, hverken på velbefindelse eller vægt.Og til sidst til tvivlerne...nej, man lugter overhovedet ikke.
hanne fuglevig 2008-12-02 16:43:21
|
| Jeg er på hvidløgskuren på 33. dag, og mærker ikke den store forskel, jeg har dog en forkølelse lurende, som ikke bliver til noget. Min kur har stået i køleskabet i et halvt år, fordi jeg blev frarådet at tage den, af en kinesiolog, som mente at den var for stærk, og jeg kunne blive syg. Jeg fik istedet anbefalet en 15 dages urte the kur som ville rense nyrer og lever. Den har jeg gennemført en gang, og efterfølgende en tredages kur. Jeg lider meget af ødemer, og det er ikke blevet bedre hverken efter thekuren og nu hvidløgskuren. synes ikke noget hjælper
Lisbeth 2008-12-03 23:06:00
|
| Ang lugten . man siger at lugt kommer når der pågår udrensning af affaldsstoffer, når disser er ude luger man ikke mere ,og presillen er for lugten i mundhulen .
Ved begyndende halsbetændelse ,skræl 2 fed og sæt et fed i hver side mundhulen ,inderst ved tænderne . lad dem sidde en times tid ,synk så meget spyt der danner sig og det skulle trække halsbetændelsen .!
Det er gæringsprossesen der har den gavnlige virkning ,og opskriften SKAL følges da det ellers kan blive giftigt !
per thorup 2009-01-19 09:38:38
|
| Jeg og min mand er lige startet på en hvidløgskur, hvor man koger hvidløg citron og vand sammen. Skal drikke 3 centiliter hver dag 2 timer inden madindtagelse gennem 3 uger, så holde pause i 14 dage. Derefter igen igennem 3 uger. Denne kur må kun indtages 1 gang om året. Skulle hjælpe på åreforkalkning, da den opløser åreforkalkningen, ikke i flagrer men som støv, som man derefter tisser ud igen. Er der nogen anden der kender til denne kur.
Maria 2009-03-07 17:17:08
|
| Jeg og min mand er lige startet på en hvidløgskur, hvor man koger hvidløg citron og vand sammen. Skal drikke 3 centiliter hver dag 2 timer inden madindtagelse gennem 3 uger, så holde pause i 14 dage. Derefter igen igennem 3 uger. Denne kur må kun indtages 1 gang om året. Skulle hjælpe på åreforkalkning, da den opløser åreforkalkningen, ikke i flagrer men som støv, som man derefter tisser ud igen. Er der nogen anden der kender til denne kur.
Maria 2009-03-07 17:17:09
|
| ja den kur kender jeg godt og den har jeg brugt til min dstter der led af cystisk fibrose. Jeg har endda lavet en portion til forskerne på riget. De konstaterede at det virker men det må ikke være kinesiske hvidløg.Italienske og spanske det er dem der virker.Da vi boede i Tyskland fik hu n efter en kur taget blodpræver og her måtte de konstatere at de aldrig havde set så gode blodværdier på en patient med cf.
anne 2009-07-02 22:18:34
|
| jeg har lige lavet hvidløgskuren med citron og vand. desværre er gryden man koger blandingen i lavet af metal.Ud over at det er en kemisk proces der gør hvidløgene grønne , ville jeg gerne vide om det er skadeligt?
jeg har lavet den til min søn på 13, hvilken dosis skal unge have, børn må ikke få den. min søn vejer 50 kilo, så vil mene han kan tåle den
lene 2009-08-06 20:35:37
|
| Hej allesammen, jeg kunne godt tænke mig at prøve den ene eller måske begge hvidløgskure (den med snaps og/eller den med citron) er der noge der ved om der sker noget ved at være på begge kure med mellemrum eller om jeg burde holde mig til én af dem? uanset hvad kunne jeg ihvert fald godt tænke mig at prøve den med citron og vand, men kan ikke finde opskriften så jeg ville blive utrolig glad hvis nogen kan hjælpe mig med en opskrift da jeg har alt hvad der skal bruges inkl presse af plastik. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med det.
På forhånd tak. Vh Jensen
sirjenselot 2009-09-01 04:39:45
|
| Jeg bruger dagligt hvidløgskuren med hvidløg og citron.Den er lavet af en helsepraktiker som hed gustav Johansen.Jeg læste en artikel i Familie Jounalen nr 13 fra 02 med en mand der slap for bypass ved at indtage kuren. Jeg er hjertepatient og opsøgte Gustavs elev som har klinik i Nyborg.Hun sagde at det med at kuren kun må tages 1 gang om året var det rene vrøvl, og spurgte om jeg havde hørt om nogle der ikke kan tåle citron , hvidløg samt vand daglig, hun havde ikke.Hun rådede mig til at ta kuren daglig kl ca 2030.Jeg har også fået rådet af et par hjertelæger,og kan tydeligt mærke hvis jeg snyder et par uger,så jeg ved på det hjælper.Da jeg i Skejby fik ballon udvidelse sagde lægen der gjorde det at han aldreg havde oplevet en patient have årer som smør og som en teenager når man er 52 år, og spurgte hvad tar du der kan være skylden.Jeg er heller aldrig forkølet eller syg på anden måde.
Mange hilsner Jytte
Jytte 2010-01-13 14:25:37
|
| Jytte kunne du ikke oplyse hvor vi finder hvidløgskuren med hvidløg og citron som du skriver om
Åse 2010-01-19 11:04:12
|
| Hej Åse
Den kan du få lige her fra mig.
Livseliksir.
30 pillede hvidløgsfed findeles i blender med 3 modne økologiske
citroner med skal.Citroner skæres i strimler før de blendes.Grøden tilsættes 1 l vand/kildevand og bringes langsomt i kog. Efter et kort opkog lader man grøden stå og køle af,hvorefter den sies og hældes på flaske.Eliksiren opbevares i køleskabet. Drik 3 centiliter to timer efter aftenmåltidet . Held og lykke med den. venlig hilsen jytte
Jytte 2010-01-19 15:25:20
|
| Hej Maria, ja jeg kender kuren med hvidløg, citon og vand. Den er også god for paradentose og grøn stær. Kan forestille mig, at den kan styrke imunforsvaret, hvidløg har mange gode egenskaber.
Venlig hilsen Ina
Ina 2010-02-25 12:04:09
|
| Jeg er også glad for hvidløg/citron kuren og har brugt den i perioder i årevis. Den giver helt sikkert en fin renselse som ses både på vægt og hud. Jeg har dog gjort op med det at koge da jeg tror meget på rå kost. Så nu koger jeg kun hvidløgene for at mildne smagen. Citronerne presses og tilsættes når hvidløgsafkoget er afkølet. Det er bedre, synes jeg.
Og den med alkohol ville jeg aldrig springe på. Alkohol er gift - hvordan kan nogen tro at det kan AFgifte kroppen?
Jane 2010-03-14 12:37:17
|
| Kan hvidløg/citron kuren, afhjælpe forhøjet blodtryk? Er der nogen der har erfaring med det? Efter en længere søgning, er jeg kommet frem til, at jeg vil benytte mig af "Tibetaner" kuren og efterfølgende tage hvidløg/citron kuren. Jeg har haft forhøjet blodtryk i nogle år nu og den medicin jeg får, har ikke hjulpet særligt meget. Så nu vil jeg prøve med hvidløg.
Bjarke 2010-04-06 10:09:57
|
| Kan anbefale hvidløgskuren. Har haft skuldersmerter i de sidste 7 år. Efter at have taget i kuren i ca 3 måneder, oplevede jeg at smerterne i skuldrene var væk. Har desuden haft pollenallergi de sidste 20 år. Disse gener er også forsvundet. Om det er kuren der har gjort det, vides ikke, men det er det eneste jeg har ændret i mit liv.
Helle 17/ 2010 2010-05-17 16:30:15
|
|
Alt det der med hvidløgenes farveskift til blå eller grøn får mig til at spekulere på, om hvidløg ligesom rødbede og rødkål kunne være en naturlig syre-base indikator.
Og derfor også overveje om alle erfaringerne med de gode resultater lige så godt kunne have været resultatet af ændringer i syre-base balancen.
Noget, hvis effekt jeg ellers ikke har troet på.
Inger-Lise 2010-05-23 17:50:55
|
| i 2005 tog vi hvidløgskuren med snaps, Den var hård at komme igennem og smagte virkelig forfærdeligt. Engentlig troede vi ikke meget på den men ville give den en chance. I går 28 maj 2010 blev jeg forkølet og det er første gang jeg har været forkølet siden. Så vi er enige om at vi må "desværre" gennem kuren igen fra i morgen. Den kan varmt anbefales.
Fich-Egeberg 2010-05-29 18:44:18
|
| Hvidløgskuren er skøn,hæld den i en smule mælk,så er smagen fin..
Go`fornøjelse.
Fia-Egebjerg 29 maj 2010 22:01 2010-05-29 22:03:11
|
| Hej har tænkt mig at prøve den meget omtalte hvidløgskur, er der en god opskrift? har set flere forskellige, er der en enkel og nem effektiv et sted?
hilsen Steen K.
Steen K 2010-05-31 19:16:52
|
| Hvorfor skal de 3 cl indtages 2 timer EFTER maden ?Nogle steder står der 2 timer FØR maden-hvad er bedst??Det gælder kuren med h.løg og citron
Vivian 2010-06-13 00:57:03
|
| kan mangodt starte kuren selvom man er på piller for forhøjet blodtryk?kolesterol?mvh.up.
ulla 2010-08-13 19:13:40
|
| Kan den tibetansk hvidløgskur, når den er lavet opbevares i plastbeholder?
Er det OK at bruge kinesisk hvidløg??
Venlig hilsen
Meluka
Meluka 2010-09-05 20:04:47
|
| Hvis nogen er interesserede, kan I se billeder samt beskrivelse af hvidløgskuren på vores hjemmeside:
www.fuglsbjerg-søgaard.dk
Vi starter selv i morgen med kuren!
Venlig hilsen
Lene 2010-09-16 22:33:56
|
| Til Den tibetanske hvidløgskur bruges efter opskriften 1/2, ( en halv liter) og ikke en kvart som fejlagtigt står i nogle enkelt opskrifter. Kuren skal sammenlagt vare i lige hen ved 3 mdr. At man bruger snaps er nok i virkeligheden kun et spørgsmål om smag.i al sin enkelthed går det ud på at selve alkoholen trækker en masse aktive stoffer ud af hvidløget. så om den snaps man vælger er brøndum, ålborg, porse er fuldstændigt lige meget. Man kunne for den sags skyld bruge finsprit, dog skal det så nok bare tyndes lidt så procenten kommer ned i nærheden af hvad en snaps normalt ligger på, men igen, her er det smagen det kommer an på. Finsprit er som bekendt Meget bedsk i smagen. Et sted i tråden, er der en som foreslår om man da ikke bare kan nøjes med at spise 3 til 4 fed om dagen for det vil alligevel passe hvis man pressede dråber ( vædsken) ud af hvidløgene. Hertil er kun et svar NEJ, den går ikke. Det handler lige netop om at man ved hjælp af alkoholen kombineret med tid ( 20dage) opnår at trække en masse aktive og virksomme gode stoffer ud af de knuste hvidløg. Om alkohol er gift, Tjaee det vil en ædru alkoholikker eller clean narkoman mene, og tjae man kan måske nok kalde alkohol for gift, men det er så i form af at alkohol er et opløsningsmiddel som æder bla. den fedt som omgiver vores hjerne og visse af vores organer, Men først efter indtagelse af STORE og voldsomme mængder over en længere periode. Alkohol har aldrig skadet nogle ( voksne mennesker ) ihvertfald i små mængder. og her er tale om ( på det højeste tidspunkt i kuren) 25 dråber 3 gange daglig hvilke vil svare til cirka 1 glas snaps om dagen. Så nej, det vil under ingen omstændigheder virke som gift på kroppen midt i den afgiftning man er igang med. snarere vil den lille mængde alkohol hjælpe til i afgiftnings processen ved at sætte din forbrænding lidt i vejret, lige umiddelbart i 2 til 15 minutter efter indtagelsen, samtidig enddog hjælpe til med at de aktive stoffer fra hvidløget kommer med ud i blodet. Men alkohol = gift, NEJ. aldrig i så små mængder. Hvergang man læser om hvidløgskuren ( den tibetanske) så står der tydeligt at, man skal vente mindst 5 år inden man må tage den igen. Men ingen; ingen har nogen forklaring på dette. og leder man efter en forklaring på eksempelvis nettet, så kommer man til at lede forgæves. Jeg har endnu ikke fundet den. Som jeg ser det, så må det være op til en selv og ens eget valg om man vil/ tør udfordre dette. jeg har prøvet kuren og den har virket fint for mig. jeg tog den igen 3 år senere og jeg er endnu hverken død eller på anden måde blevet dødeligt syg. Jeg kender ligeledes andre som har gjort det samme, uden at " Komme til skade" :-) .. Man skal vidst i virkeligheden bare lige være klar over at hvidløg, ved siden af at være en skøn smags tilsæt / Krydre-urte i visse mad retter, salater M.m Og her skal det lige tilføjes, i mindre afmålte mængder, rent faktisk også er et ret krads-børstigt stads som rent faktisk kan forrette skade på legeme. Jeg har på et tidspunkt arbejdet et sted hvor vi i produktion af fødevarer, brugte lige netop knust hvidløg. og der stod simpelthen på sikkerheds blanketten på beholderen at man inden håndtering skulle iføre sig gummihandsker da den knuste hvidløg kunne forerette direkte brandsår på huden. ( ja, det er ikke helt ufarligt) ud over det har jeg hørt om en som havde fået noget et eller andet på sit ben og som var blevet rådet til at ligge et fed ( ET FED ) knust hvidløg på det angrebne sted og binde det ind i gaze-bind og gå med det i et døgn for at fjerne noget betændelse i benet. Manden endte med at få et kæmpe brandsår som måtte omkring sygehuset og operations bordet. Så til folk som går med ideer om at tage hvidløgskur er der kun et at sige. tag et valg, ja eller nej. og hvis ja, så bare kom igang, hold dig til opskrift og skema. Ja, det smager ikke vildt godt og JA, man kan godt ind imellem lugte lidt fælt, ikke bare af hvidløgen men også Pga. giftstoffer som forlader kroppen. Uanset hvad, det skader ikke men gavner og gør godt og man får det godt. Og lige en ting mere, Drik masser af vand. Gerne halvanden og helt op til 2 en halv liter om dagen, som du jo altid har gjort for at være god og sund ved dig selv. God fornøjelse..
Claus Meinert 2010-10-26 01:55:16
|
| min mand og jeg havde hørt man bare skulle sluge et fed hvidløg helt hver dag.....
Men det viser sig at min mand ikke optager det, de kommer hele ud igen.... Jeg har ikke opdaget at det skulle være tilfældet ved mig, men er ikke sikker.
Kan man optage hvidløgsfedet, hvis det sluges helt??? nogen der ved det?
Krath 2011-01-06 09:24:51
|
| Man optager det som fordøjelses-enzymerne kan opløse på overfladen af et helt fed hvidløg. Man optager dog kun en smule, for mave og tarmsystemet kan ikke mase et fed hvidløg.
Nina 2011-01-06 16:10:50
|
| Tak Nina...
Så tror jeg vi stopper den "mirakelkur". Vi fik rådet fra en 91 årig gammel dame, der har gjort sådan al den tid hun kan huske, og har faktisk aldrig fejlet noget - ja tro kan flytte meget, det var nok ikke hvidløget det var den hemmelige ingrediens i hendes liv alligevel.
Krath 2011-01-06 21:17:27
|
| nå ja, men der findes da en eller anden version, som har fået meget ros i tidens løb ... ikke mindst her på VOM :)
Jeg tror, opskriften må være i noget af det ovenstående.
Benedikte 2011-01-07 03:38:09
|
| Jamen, selvom man ikke optager alt fra et helt fed hvidløg, kan det godt have en gavnlig virkning.
Det tør jeg ikke udtale mig om.
Men jeg tror dog ikke, at det at sluge et helt fed hvidløg dagligt kan redde en fra alle dårligdomme.
Den 91 årige har nok været heldig med sin arvelighed, for hun må jo have en god fysik. Måske har hun også uden at tænke over det været aktiv og spist sundt.
Nina 2011-01-07 09:53:25
|
| Vi lavede den tibetanske hvidløgskur for 5 år siden, det var ret besværligt at få smadret alle de fed hvidløg. Men vores helbred har aldrig været bedre, vi får sjældent virus sygdomme. Nu har vi så lavet en ny kur der står i køleskabet, denne gang har vi dog brugt vores almindlige hvidløgspresser, med det resultat at blandingen er blevet grøn, og det har jeg ikke lyst til at indtage, så vi må igang med en ny. Er der en der ved om det kan være skadeligt at det bliver grønt?
Lissy 2011-01-10 15:53:08
|
| Jeg har hørt, at den SKAL blive grøn, ellers er den ikke lavet korrekt.
Dorte 2011-01-15 01:24:51
|
|
Hvad gør den kur godt for?
Mette S. 2011-01-15 15:36:25
|
| Utroligt som folk håber på mirakler, selv i dette århundrede.. to ord: placebo effekt..
Rabalder 2011-01-17 16:58:00
|
| Til Rabalder, du skal læse et par opslag kort oppe i tråden, hvor Claus bl.a. forklarer om hvidløg og hvordan alkohol trækker nogle gode stoffer ud af hvidløget. Og hvis det er placebo, er det god placebo!
Jeg tager ud og køber ind til kuren imorgen, men vil bare gerne vide, hvordan man gør med hvis man ingen si har, der ikke er af metal. Kan jeg nøjes med at brede noget gaze udover en pastasi og mase godt til?
Hvorfor må kuren ikke komme i berøring med metal?
Claudia 2011-01-17 22:24:10
|
| Jeg vil give Claudia ret.
Claus udtaler at man kan bruge en anden form for alkohol med ca. den samme alkoholprocent, betyder det at vodka også har den sammen virkning?
Jeg vil ikke betvivle eller mistro at snaps har den mest optimale virkning da den står skrevet. Men da jeg har en flaske vodka stående, kunne det være godt at vide.
Godt nytår. Hilsen fra Holstebro
Peder Damgaard 2011-01-17 23:38:04
|
| Skal selv igang med den tibetanske nu her, og jeg er interesseret i det med at det SKAL være italienske eller spanske hvidløg man bruger. Hvofrfor skal det det ??
Jeg har ledt og ledt, og alle butikker har kun kinesiske hvidløg, undtagen en enkelt special butik jeg fandt - de havde franske !!
Hvorfor kan jeg ikke bare bruge kinesiske, og har det noget at sige hvor friske de er, for jeg synes ofte at det er svært at finde flotte friske hvidløg?
Kaare 2011-03-05 01:30:12
|
| Hej, Kaare.
Hvad den tibetanske hvidløgskur foreskriver véd jeg ikke.
Til gengæld KAN det have et udspring i en form for protest imod Kina (politisk).
Jeg vil gerne spørge dig, Kaare;
at den tibetanske kur er oldgammel, kan der vel ikke herske den store tvivl; men HVORDAN KUNNE TIBETANERNE FORESKRIVE ITALIENSKE ELLER SPANSKE HVIDLØG???????????
Kina ligger jo, trods alt, "lige rundt om hjørnet", i forhold til Tibet!!
Hvad der KAN MENES med at det IKKE må være kinesiske; KAN skyldes, at de hvidløg, der er kommet frem, som EET ENESTE (altså ingen "fed"), mig bekendt er kinesiske; og tilmed en hybrid af hvidløg.
Hilsen,
Patrick! 2011-03-05 02:45:34
|
| Hej Patrick!.
Jeg har naturligvis selv haft samme tanke vedr. Tibetanere og kinesisk hvidløg ;) Men undrede mig vitterligt over selve udtalelserne om at det skulle være Italienske eller Spanske hvidløg, da jeg ikke umiddelbart var klar over om disse måske indeholder mere alinin.
Men hvordan egentligt mht. alinin (som jo er det aktive stof vi er ude efter i begge kure?): er det stærkere i nogen sorter? Er inholdet højere jo friskere hvidløget er, eller er det det samme selvom det er lidt tørt? Forsvinder/bliver det forringet når hvidløget varmes op/koges?
Hvad med hvidløgstabletter/kapsler med indhold af tørrethvidløg/pulver - har disse samme effekt som rå hvidløg? I så tilfælde, så er hvidløgstabletter jo en god løsning (har benyttet dem i mange år).
Kaare 2011-03-06 20:34:40
|
| Mener selvf. allicin
Kaare 2011-03-06 23:05:45
|
| Jeg synes man skal huske at vi alle er meget forskellige, nogen er meget modtagelige og nogen måske har haft for meget forventninger til hvidløgskuren, at virkning ikke var så stor.
Jeg er startet med kuren for 3 dage siden. Min krop har altid været meget mogtageligt, derfor oplever jeg allerede sent som igår, at min krop blev helt op at køre, har været på toilet og smidt en hel masse affaldstoffer ud(det var rigtig rart) jeg kan rigtig mærke systemet er påvirket af kuren. Samtidig tror jeg også at man skal tro lidt på kuren, man skal pas på man ikke modsiger for meget sin krop, når man har påbegyndt noget kur.
F.eks. når man indtager alkohol tænker man hurtig at man vil blive beruset. Jeg synes det er det samme der sker, når man påbegynder en kur, må man sige til sig selv det man er igang med.
HUSK at drikke rigelig med vand, mere vand jo bedre resultat.
Hold maj sund <3
Helle Hammeken-Holm, Nuuk 2011-05-03 15:18:33
|
| Hej!
Jeg er meget i tvivl. Har i dag siet hvidløgskuren og den er helt grøn i farven.
Ved ikke, om den skal være det.
Men tør da næsten ikke starte på den, hvis "farven" er forkert og der ikke sker en dyt, helbredsmæssigt.
For i følge alle, må man jo ikke tage den før om et år igen.
HJÆLP.........HVAD GØR JEG?????
Lonni 2011-12-15 15:48:41
|
| Der skulle stå 5 år og ikke et år!
Lonni 2011-12-15 15:57:32
|
| er det ikke lige så godt og spise 10 fed om dagen som miksturen ? det er jeg i gang med , og jeg bruger metal kniv og presser . det smager bestemt ikke godt , men noget tyder på min krop arbejder med det . er der nogen der ved noget om det ?
tulle 2012-02-24 18:28:46
|
| jeg fik formuleret mig forkert i tidligere indlæg : er der nogen der ved hvorfor man ikke må bruge metal til hvidløg ?
tulle 2012-02-26 19:50:15
|
| Hej Tulle.
Prøv at læse denne tråd. Du KUNNE finde et svar!
Hilsen,
Patrick! 2012-02-26 23:38:08
|
| patrick , det gjorde jeg den aften , jeg fandt indlægget .og syntes ikke der står noget specifikt om det .
tulle 2012-02-27 09:47:52
|
| Hej, Tulle.
Jeg skrev for et stykke tid siden, at det var MULIGT, at der skete en eller anden form for ionisering af hvidløgssaften ved kontakt med metal. JEG har ikke kunnet finde nogen specifik dokumentation eller forklaring på "metalforbudet"! Muligvis, da det er en gammel "recept", tillagde man dette stof (metal) særlige, negative, egenskaber!??
Hilsen,
Patrick! 2012-02-27 11:26:09
|
|
Hvis der er syre i hvidløg, vil det ætse metallet og, Der kan frigøres (formentlig især) sulfatforbindelser. Når disse rammer sen stærke saltsyre i vore mavesække..
Men jeg aner ikke om der er syre i friske hvisløg.
Hvad med at lave en test? Skær et friskt hvidløg over og læg det på forskellige metalæler.
Inger-Lise 2012-02-28 17:59:51
|
| Jeg bruger en si af rustfri stål, ingen problemer. Den hvidløgskur jeg er på bliver hvidløg og citroner kogt op i en rustfri gryde, og jeg har ikke set misfarvning.
Regnar 2012-02-29 18:02:22
|
| vi har i 10 år,taget hvidløg-citron kuren,2 gange om året..Risikoen ved, at tage den så ofte, er citrus allergi. Den viser sig oftest,ved små vandfyldte knopper omkring albuen.
vi har kun een gang oplevet, at blandingen blev grøn, det var da den kogte for længe, hvilket den ikke må...
flemming nielsen 2012-03-21 19:21:27
|
|
Rustfri stål er jo vanskeligt at ætse.
Hvis man koger citroner i en jern- eller aluminiumsgrydegryde, kan metallerne i gryden gå over i produktet, - d.v.s. mulig risiko for evt. forgiftning af sære metalsalte.
Inger-Lise 2012-04-03 14:24:40
|
| jeg har lige lavet kuren,men rensede hløgene med kniv duer den så ikke det vil jo være ærgeligt
sonja 2012-05-08 22:05:04
|
| Hej Sonja
Knivene er næsten altid lavet af rustfrit stål (ædelstål), så det skulle okke betyde, den mindste snus.
Inger-Lise 2012-05-09 15:33:15
|
| Tak nu skal det jo stå i 20dg. så må jeg se hvordan det ser ud jeg skulde jo gået på nettet var ikke lige klar over der står jo så meget
Hej
sonja 2012-05-09 22:10:57
|
| er igang med kuren... På 3. Uge.. Tror nok at det har virket lidt. Men det eneste fysiske jeg rigtig lægger mærke til, er en bragende hovedpine.. Nogen der har oplevet tilsvarende?
Lugter ikke anderledes end jeg plejer.... Eller... Der er ikke nogen der har nævnt noget :)
Jeg drikker det sammen med "morgen juice" så er det ikke så slemt. Men i starten var der en del tilvænning til den meget specielle smag.
Min kur er grøn, og har læst at den så er "rigtig" lavet.
Men glæder mig meget til den er overstået. Har overvejet mange gange at stoppe, pga hovedpinen. Men tænker at nu er jeg nået så langt... Kan jeg lige så godt"holde ved"
dorthe 2012-06-14 00:00:51
|
| Overvejer at prøve kuren, men hvordan doserer i antallet af dråber? Eneste dråbe dispensere jeg kender er dem man får når man køber øjen/øre-dråber..
Et lille hint ville være kærmonnemt :)
Henrik 2012-06-27 08:13:09
|
| Hej, Henrik.
Da jeg prø'vede Hvidløgskuren", købte jeg en "pipette" på apoteket! Den kostede knap 20,-!
Hilsen,
Patrick! 2012-06-27 10:33:02
|
| Det er en Buddistisk, og den er fremragende, grunden til man ikke skal tage den før der er gået 5 år, er at virkningen af sammensætningen er at den helbreder, udrenser, fjerner ting fra kroppen, affaldsstoffer, tager man kuren igen før de 5 år er gået, ødelægger man procerduen i dens helbredelse :)
tami 2012-07-08 21:34:42
|
| hej ser lige at du stadig svare ang kuren. jeg har lige sat det på et af de store glas der har været oliven i (er gjort rent) men så ingen metal og det er låget på glasset, er det hele så spildt. og dernæst min pegefinger jeg holdt løgene i er næsten som forbrændt, og sidst så en spurgte om man må spise hvidløg under kuren, jeg så ikke lige svar, en dejlig side du har mvh marianne
marianne 2012-11-04 14:29:10
|
| Er der nogen der har fået hovedpine, efter de er begyndt at tage Hvidløgskuren. ?
Mig 2014-09-04 10:15:21
|
| Kan der ske noget ved fedende lå i en metal skål inden de røg i morteren og blev mast..? Mvh per
per sørensen 2015-01-16 23:07:09
|
| Er på 5. Uge af kuren. Har denne uge oplevet hovedpine, skinnebensbetændelse, forstoppelse, hold i nakken 😞 Håber det er fordi kroppen er ved ar regenerere. Har andre oplevet noget lignende ?
Puk 2015-04-30 08:48:41
|
| Kunne godt tænke mig at vide noget om en kur mod lever ubalance.
Tak.
Linda Chowaniak 2015-12-15 17:01:08
|
| Kan kuren påvirke søvnen. Har taget kuren i 3 uger, og har fået det problem, at jeg vågner hver nat ca. kl. 03, og kan ikke falde i søvn igen. Kan det skyldes udrensningen?
Karin 2020-08-16 07:42:57
|
| Er på 19 dagen og prutter og fiser så skrækkelig. Min mand Preben er begyndt at brokke sig over generne og mener jeg stoppe med hvidløgskuren og koncentrere mig om clementinkuren, hvad tænker i, kh jytte
Jytte 2020-11-27 03:58:37
|
| Jeg har lavet den for et år siden. Er den for gammel.
Annette 2021-11-15 05:38:10
|
| Citron - hvidløgskuren:
I flere opskrifter står der at kuren ikke må tages ved vaccinationer ( influenza - COVID-19 ).
Hvad er begrundelsen? Og i givet fald hvor langt interval skal der være ml kur og vaccinationer?
Er der nogen der ved det ??
Solvej
Solvej Sangild 2023-11-05 08:56:38
|