|
Velkommen til Viden om Mad
Her kan du finde svar på spørgsmål om vore fødevarer.
Du kan slå op i Leksikon eller stille spørgsmål til andre af Voms læsere.
Målsætning
Viden om mad - Vom - er stedet, hvor du kan få den bedste og mest troværdige information om mad. Vi vil sikre, at vores egne kilder altid er i orden og til at stole på. Når det drejer sig om fødevarer, er der kun sjældent et enkelt endegyldigt svar. Derfor lægger vi også vægt på, at sagerne bliver set fra flere sider, vendt og drejet i en debat mellem eksperter og forbrugere. Vi vil gerne kunne give dig svar på alle spørgsmål om mad, uanset om det handler om smag, sundhed, sikkerhed eller andet, der vedrører din mad. |
| |
|
Debat/spørgsmål om:
Jernfattigt mad
| | Da jeg har erfaret at jeg har for meget jern i mit blod,vil jeg derfor gerne høre om der er nogen som har erfaring med hvad der er bedst at spise.
Christian Neye 2019-05-05 01:47:40
| | For meget jern i blodet, hvordan er det målt, og er der symptomer.. Er der lavet kontrolmåling også på transferrin og ferritin.
Ophobning af jern eller kobber og der findes medicin, der kan hjælpe kroppen med at udskille nogen metaller, hvis der er sYmptomer fra fx lever.
Kostmæssigt kan du google hæmokromatose, arvelig jernophobning.
https://samvirke.dk/artikler/hvordan-undgar-jeg-for-meget-jern-i-kosten , dennher kilde synes jeg er ok. Husk at søg fra flere kilder , så du ikke får virkelig dårlige råd fra en enkelt person.
Christel 2019-06-19 03:53:58
| | Jeg har fået konstateret hæmokromatose
Og syntes virkelig det er op ad bakke med info omkring jern fattig kost desværre
Marianne 2021-08-20 10:50:53
|
|