|
Velkommen til Viden om Mad
Her kan du finde svar på spørgsmål om vore fødevarer.
Du kan slå op i Leksikon eller stille spørgsmål til andre af Voms læsere.
Målsætning
Viden om mad - Vom - er stedet, hvor du kan få den bedste og mest troværdige information om mad. Vi vil sikre, at vores egne kilder altid er i orden og til at stole på. Når det drejer sig om fødevarer, er der kun sjældent et enkelt endegyldigt svar. Derfor lægger vi også vægt på, at sagerne bliver set fra flere sider, vendt og drejet i en debat mellem eksperter og forbrugere. Vi vil gerne kunne give dig svar på alle spørgsmål om mad, uanset om det handler om smag, sundhed, sikkerhed eller andet, der vedrører din mad. |
| |
|
Debat/spørgsmål om:
Hvidløg og hovedpine
| | Nu har jeg søgt og søgt på alle mulige sider på nettet og kan ikke finde svar på, om man virkelig kan få hovedpine af hvidløg. Er der andre, der oplever det samme? Eller er det bare noget pjat?
Sussi 2015-08-06 10:30:27
| | Hvis en person virkelig får hovedpine af hvidløg, er det ikke noget pjat. Uanset om man forstår årsagen eller ej, bør pågældende tage hensyn.
Måske kan man skjule hvidløg i stærk mad, for at vurdere om det er hvidløg eller noget andet. Servere retten den ene dag med og en anden dag uden hvidløg.
Personen må ikke vide om der er hvidløg i eller ej.
Det kan f.eks. være en ret med chili, stærk karry eller andet som kan overdøve smagen af hvidløg.
Nina 2015-08-07 12:54:34
| | Jeg har hovedpine og haft det i 2-3 dage nu. Plejer ikke at få hovedpine ofte. Har spist meget hvidløg, mange fed, i nogle dage for at komme af med forkølelse. Panodilerne virker ikke på hovedpinen. Forstod ikke hvorfor jeg fik ondt i hovedet. Kom i tanke om en ven og en veninde, der siger de får hovedpine af hvidløg. Jeg tror der er en sammenhæng.
Lea 2018-02-10 04:50:49
| | Ved godt det er en gl tråd, men tænker problemstillingen stadigvæk er relevant. Jeg får også voldsom hovedpine af hvidløg ( desværre, da jeg synes det smager fantastisk. Hovedpinen minder meget om tømmermænd og bryder typisk frem om natten efter indtagelsen.
Hanne 2018-03-15 08:15:10
| | Jeg lider også af stærk hovedpine når jeg spiser hvidløg. Så der må være noget om snakken..
Malou 2019-11-20 12:57:15
| | Jeg får desværre også hovedpine af hvidløg. Spiser det dog alligevel, da det jo smager vidunderligt ??
Sonja 2020-01-15 09:07:21
| | Jeg får også kraftig hovedpine og kvalme ved indtagelse af hvidløg. Kan slet ikke spise frisk hvidløg længere. Det går lidt bedre stegt og i meget små mængder. Men øv.
Anja 2021-06-29 06:12:16
| | Jeg kender det. Når jeg får hvidløg, selv i små mængder, får jeg hovedpine og kvalme efter ca 30 minutter. Det varer 22 timer, så fosvinder det lige så pludseligt som det opstod. Intet hovedpine præparat hjælper. Nakkemasage hjælper men kun mens det gives ;-)
Lisbeth 2023-02-21 03:08:18
|
|