Velkommen
til Viden om Mad

Her kan du finde svar på spørgsmål om vore fødevarer.

Du kan slå op i Leksikon eller stille spørgsmål til andre af Voms læsere.

Søg i debat

Søg i leksikon

Målsætning
Viden om mad - Vom - er stedet, hvor du kan få den bedste og mest troværdige information om mad. Vi vil sikre, at vores egne kilder altid er i orden og til at stole på. Når det drejer sig om fødevarer, er der kun sjældent et enkelt endegyldigt svar. Derfor lægger vi også vægt på, at sagerne bliver set fra flere sider, vendt og drejet i en debat mellem eksperter og forbrugere. Vi vil gerne kunne give dig svar på alle spørgsmål om mad, uanset om det handler om smag, sundhed, sikkerhed eller andet, der vedrører din mad.

Debat/spørgsmål om:

Holdbarhed på optøet and

Jeg tog en 3600 g. and ud af fryserne fredag som skal steges tirsdag. Er det forsvarligt? Den er stadig i originalindpakning :-)

Kirsten Stokholm Kjer 2013-12-22 11:35:47

Hej, Kirsten JEG ville ikke være bange for at spise den and!!! P.S. Husk at duppe/tørre den godt af, både ud- og indvendig (væsentligt)! Mange julehilsner fra mig og velbekomme.

Patrick 2013-12-22 12:42:08

Du skriver ikke noget om hvordan du har optøet den?? hvis du har taget anden ud og sat den i køleskab til optøning er den formentlig stadig frossen inden i

Per 2013-12-22 14:23:11

Kan man stege og spise en and, der har været ude af frost og anbragt kølig i knap 2 døgn. Det ser ud til at der er trukket blod ud i brystsiden og skindet ser mærkeligt ud.

Lisbet 2015-12-16 17:58:44

Lisbet, der burde ikke være problemer med at stege og spise anden. Det er ærgerligt men ikke farligt, at der er blod og at skindet ser mærkeligt ud.

Nina 2015-12-16 21:10:13

Tror ikke du undgår at der trækker vand/blod ud af kød du tager ud af fryseren. Sætter du en frossen and i køleskab til optøning så tager der 3-4 dage før den er tøet op.

Per 2015-12-17 15:07:47

Hej Jeg købte en and tirsdag eftermiddag som vi skal have søndag middag. Lagde den bare i køleskabet. Er den fin at spise søndag middag?

Thomas 2016-11-09 05:47:55

Hejsa Jeg tog frossen and ud søndag den står i køleskab i emballagen og skal steges torsdag skal jeg tage den ud fra emballagen idag og lad den hvile til torsdag på køl ?? Den er tøet op kan jeg se Vh sus

Sus 2021-12-22 07:26:02

Navn:
Kontakt - Privatlivspolitik