Velkommen
til Viden om Mad

Her kan du finde svar på spørgsmål om vore fødevarer.

Du kan slå op i Leksikon eller stille spørgsmål til andre af Voms læsere.

Søg i debat

Søg i leksikon

Målsætning
Viden om mad - Vom - er stedet, hvor du kan få den bedste og mest troværdige information om mad. Vi vil sikre, at vores egne kilder altid er i orden og til at stole på. Når det drejer sig om fødevarer, er der kun sjældent et enkelt endegyldigt svar. Derfor lægger vi også vægt på, at sagerne bliver set fra flere sider, vendt og drejet i en debat mellem eksperter og forbrugere. Vi vil gerne kunne give dig svar på alle spørgsmål om mad, uanset om det handler om smag, sundhed, sikkerhed eller andet, der vedrører din mad.

Debat/spørgsmål om:

Jætteblok

Hej Hvem ved noget om "Jætteblok"? Den ost som jeg ofte fik i min barndom. Findes der én der ligner? Vh. Troels Helmin

Troels Helmin 2013-11-27 14:17:41

Så er vi to om det spørgsmål. Jeg har ledt allevegne. Det kunne være dejligt hvis der var en ost der minder om Jætteblok. Mvh Marianne Vengum

marianne vengum 2013-12-26 15:05:56

Havarti (rund i rødt plastik) er vist den der kommer nærmest ;-) i min barndom hed den blokost

sj 2013-12-30 13:19:58

Var den ost som nærmest var formet som en "stang" ? Gitte

Gitte Kondrup 2014-01-05 12:03:34

Også min barndoms ost, den var nærmest mælkehvid og den kunne fås med kommen. Mine forældre købte den i den butik der dengang hed obs. Som jeg erindrer var den pakket ind i "sølvpapir", og med rødt og Hvidt, gult, sort udenpå. Smagen var fantastisk selvom den gerne ville sidde lidt fast på tænderne. Hvis nogen finder en der minder om den, skriv gerne hvor.

Bente Dalsgaard 2014-01-18 18:47:21

Det var en dejlig ost, som Brugsen forhandlede. Det var en aflang pakke, på 500g, i sølvfolie med skrift. Jeg håber også på, at finde den igen.

Gitte Gro Jessen 2015-11-21 19:24:52

Er der slet ingen der ved hvor man kan købe Jætteblok osten, please ?

Marianne Stenholm Holst Vengum 2018-11-07 01:03:52

Hvem lavede den ost der hed jætteblok

Villy christensen 2023-08-17 01:38:28

Navn:
Kontakt - Privatlivspolitik