Velkommen
til Viden om Mad

Her kan du finde svar på spørgsmål om vore fødevarer.

Du kan slå op i Leksikon eller stille spørgsmål til andre af Voms læsere.

Søg i debat

Søg i leksikon

Målsætning
Viden om mad - Vom - er stedet, hvor du kan få den bedste og mest troværdige information om mad. Vi vil sikre, at vores egne kilder altid er i orden og til at stole på. Når det drejer sig om fødevarer, er der kun sjældent et enkelt endegyldigt svar. Derfor lægger vi også vægt på, at sagerne bliver set fra flere sider, vendt og drejet i en debat mellem eksperter og forbrugere. Vi vil gerne kunne give dig svar på alle spørgsmål om mad, uanset om det handler om smag, sundhed, sikkerhed eller andet, der vedrører din mad.

Debat/spørgsmål om:

Kartofler

Hej,Esther. Du nævnte bagte kartofler. Jeg kan godt lide bagte kartofler; men de er besværlige at spise og langsommelige, at tilberede; desuden kommer der jo et "fyld" i!! Jeg mener, at man kan sammenligne den bagte Karoffel med kartoffelmos!! Mosen kan man jo også krydre med, hvad man nu har/kan lide. Det drejer sig IKKE om de moderne pulver-mos eller udpiskede, halvt flydende moser; men nu har jeg måske et specielt forhold til K-mos?! Hilsen,

Patrick. 2011-01-17 07:29:06

Jeg hader kartoffelmos næsten lige så inderligt og lige så meget som jeg hader risengrød, ris á lá mande osv. Det er en livslang aversion, og intet, intet fyld, vil nogensinde kunne forlige mig med det ækle klistrede stads. Måske er barnets umiddelbare reaktion den rigtige? Som barn elskede jeg groft rugbrød med smør, kød eller fisk. Jeg hadede hvidt brød, kartofler, havregryn osv. Det ikke at kunne få kartofler og havregryn ned var selvsagt årsag til konflikter i et PC korrekt hjem., hvor man havde lært datidens kostpyramide udenad. For slet ikke at tale om problemet med alle fødselsdagene og mit inderlige ønske om at slippe for bollerne og kagerne.. Hvis der kom rigtig chokolade på bordet, smagte de smørsmurte boller dog alligevel ret godt, de skulle bare først lige dyppes i chokoladen.. Så, Patrick - du er ikke alene

Inger-Lise 2011-01-18 21:47:27

Min datter skal holde juleaften. Desværre kan hun ikke bruge komfur og ovn samme tid. Kan jeg koge kartofler hjemme hos mig selv ? Hvordan kan jeg sørge for, de er friske ? gode råd søges virkelig. Venlig hilsen Minna Jensen, Randers

Minna Jensen 2022-12-08 02:39:25

Navn:
Kontakt - Arkiv - Privatlivspolitik