|
Velkommen til Viden om Mad
Her kan du finde svar på spørgsmål om vore fødevarer.
Du kan slå op i Leksikon eller stille spørgsmål til andre af Voms læsere.
Målsætning
Viden om mad - Vom - er stedet, hvor du kan få den bedste og mest troværdige information om mad. Vi vil sikre, at vores egne kilder altid er i orden og til at stole på. Når det drejer sig om fødevarer, er der kun sjældent et enkelt endegyldigt svar. Derfor lægger vi også vægt på, at sagerne bliver set fra flere sider, vendt og drejet i en debat mellem eksperter og forbrugere. Vi vil gerne kunne give dig svar på alle spørgsmål om mad, uanset om det handler om smag, sundhed, sikkerhed eller andet, der vedrører din mad. |
| |
|
Debat/spørgsmål om:
Piskeskum
| | Jeg har en gang fået noget der hed piskeskum i stedet for flødeskum. Det var noget pulver der blev blandet op med mælk eller vand, pisket som flødeskum, og smagte næsten som flødeskum.
Er der nogen som kender dette og hvor man kan købe det??
Sensommerknus
Regnar 2008-09-26 22:26:31
| | Et firma som hedder Lidano har produceret (og gør det måske stadig) Lidano piskeskum.
Måske kan man købe det i butikker med turproviant?
Jeg tror, at Metro har haft det, men om de stadig har det?
Nina 2008-09-27 08:50:23
| | I forbindelse med hjemmesiden danmarksekspeditionen.dk kan man bl.a. læse flg. om Lidanos piskeskum: "Lidano piskeskum
I mange år har vi anvendt Lidano Piskeskum frem for mælkepulver af den simple årsag, at
der er langt flere kalorier deri. Hertil kommer af piskeskum meget lettere opløses i koldt
vand og ikke mindst kan det også piskes til skum der er godt til fromage, blåbær- og
frugtsupper mm. Desværre har fabrikken fremstillet et nyt produkt (med forbedret smag)
som har mindre kalorier end det gamle" Så hvis man gerne vil ha få kalorier, er der ikke noget at spare ... Personligt foretrækker jeg den alm. fløde, da jeg tåler mælkeprodukter og synes, det er rart at indtage fødevarer, der er - nogenlunde - ubehandlede :-)
Benedikte 2008-09-27 12:38:12
| | Jeg ville ønske jeg kunne finde ud af hvor man køber piskeskum. Produceres det ikke længere ?
Sølve 2009-10-25 11:53:55
| | Er det pga. kalorieindholdet at I vil bruge piskeskum?
I så fald kan både skummet- og minimælk piskes til skum, man kan tilsætte f.eks. revet appelsinskal og vanille(sukker)EFTER piskning, så smager det da lidt "af fugl" ;-)
Derudover kan man få Maizena til piskning, det kan man godt vænne sig til, igen bliver det lidt bedre med en smule appelsinskal/vanille.
Lene
Lene 2009-10-28 07:36:53
| | Jeg vil gerne prøve piskeskum
Det skal bruges istedet for fløde i bla risalamande, lagkage osv da jeg har hørt den smager meget bedre
Men hvor kan jeg købe piskeskum
May-Brit Skytte 2013-12-27 17:04:58
| | piske skum og maizena er de værste produkter der findes, i lighed med færdige "falske saucer og pizza topping, som er lavet af friture affalds olie, og ikke ost.
mælk kan ikke piskes til skum, så det kan erstatte piskefløde i ris a la mande.
crewchef skallgaard.
Thule kokken, Dininghall 2 Dundas 2013-12-29 17:15:50
| | Jeg har lige indkøbt 1 kg Flødepulver med 75% fedtindhold, og der er også en masse opskrifter på dette link:https://www.amazon.de/-/da/dp/B09SZ9B6CR/ref=pd_bxgy_thbs_d_sccl_2/262-9702037-9773046?pd_rd_w=RVYqm&content-id=amzn1.sym.049d9fe5-326c-4463-9183-bdeeaea54956&pf_rd_p=049d9fe5-326c-4463-9183-bdeeaea54956&pf_rd_r=K8CTDG9FM9FT0TR23WYK&pd_rd_wg=b9L1P&pd_rd_r=946e3ba5-0acd-49cb-b1c1-728295356cc2&pd_rd_i=B09SZ9B6CR&psc=1
PS: jeg vil lave det til min Expresso kaffe, men har ikke prøvet det endnu !
Forholdet er 1 pulver til 7 dele vand, iht. producenten, dog er der en under kommentarer, der skriver bør nok bruge 1-4 i stedet !
B. Vester 2024-09-11 03:39:00
|
|